Bryllup i himmelen!

Salige visshet; Jesus er min!
Han er min hyrde, kaller meg sin.
Salige visshet, allting er vel,
Jesus har kjøpt meg, legem og sjel!

Han er min glede, Han er min sang.
Ham vil jeg prise livsdagen lang!
Ham skal jeg evig love hos Gud,
Han er min brudgom, jeg er Hans brud!

Allting jeg gav Ham, allting jeg vant!
Evighetsdagen herlig opprant!
Himlen er åpen, engler fra Gud
bringer til jorden kjærlighetsbud!

Han er min glede, Han er min sang.
Ham vil jeg prise livsdagen lang!
Ham skal jeg evig love hos Gud,
Han er min brudgom, jeg er Hans brud!

Nå kan jeg hvile, fullkommen glad;
veien er banet inn til Guds stad!
Hjertet er renset, skylden betalt,
selv er jeg intet, Jesus mitt alt!

Han er min glede, Han er min sang.
Ham vil jeg prise livsdagen lang!
Ham skal jeg evig love hos Gud,
Han er min brudgom, jeg er Hans brud!

Ingen kommentarer: